سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون مبلمان و سرویس خواب منزل

نظر

 

در زمان انتخاب سرویس خواب به چه نکاتی باید توجه شود

 

در زمان خرید سرویس خواب مناسب و استاندارد، یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده، ابعاد آن است. بزرگ یا کوچک بودن تخت خواب ها باعث می شود تا راحتی و آرامشی که باید در زمان خواب تجربه شود، از دست برود. سرویس خواب در اندازه های متفاوت ساخته می شود که هر فرد بنا به نیاز و سلیقه خود می تواند نوع مناسب آن را انتخاب و سفارش دهد. اندازه تخت خواب؛ یعنی طول، عرض و ارتفاع آن را بر اساس آیتم ها و فاکتورهای مختلفی تعیین می کنند. از جمله این پارامترها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فضای اتاقی که سرویس خواب در آن مکان قرار داده می شود

انتخاب سرویس خوابی با ابعاد بزرگ برای اتاقی که اندازه کوچکی دارد، مشکلات مختلفی را در پی خواهد داشت. لازم است سرویس خواب به شکلی فضای اتاق را پر کند که امکان رفت و آمد در اطراف آن وجود داشته باشد. پس بهتر است در زمان خرید این محصولات به فضای اتاق توجه کنید و متناسب با وضعیت موجود، محصولی با اندازه و شکل مناسب را خریداری نمایید.

چه فردی از سرویس خواب استفاده می کند

اینکه سرویس خواب برای چه فردی با چه ویژگی هایی سفارش داده می شود، اهمیت زیادی دارد. اینکه فرد کودک است یا بزرگسال، تخت یک نفره یا تخت دو نفره مورد نیاز است، قد و وزن استفاده کننده از تخت چگونه است و ... از موارد مهمی هستند که باید در زمان خرید انواع سرویس خواب مدرن و یا کلاسیک و انتخاب ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس پارامترهای گفته شده، سرویس های خواب در انواع سرویس خواب گرد، ساده و ... تولید شده اند. در این قسمت به منظور راهنمایی شما عزیزان، به بررسی سایزهای مختلف این محصولات خواهیم پرداخت:

سرویس خواب برای کودک

استانداردترین ابعاد برای سرویس خواب کودک، طول 140، عرض 60 و ارتفاع 35 سانتی متر است. در مورد تخت خواب کودکان باید به ارتفاع اهمیت زیادی داد. زیرا هم باید به اندازه ای باشد که کودک به تنهایی بتواند از روی آن جابجا شود و هم در صورت سقوط از تخت، اتفاقی برای کودکتان نیافتد. به جای ارتفاع 35 سانتی متر می توان 40 سانتی متر را نیز برای این مدل در نظر گرفت.

راهنمای خرید سرویس خواب با دیجی چوب

سرویس خواب دوقلو

این سرویس خواب دارای طول 200 سانتی متر و عرض 140 سانتی متر است. این طرح برای افراد با جثه های بزرگ که سرویس خواب یک نفره برایشان کوچک است، مناسب خواهد بود. البته این مدل برای یک فرد بالغ و یک کودک، بیشتر کارایی دارد.

سرویس خواب یک نفره

طول 200، عرض 90 و ارتفاع 35 سانتی متر برای افراد با قامت های معمولی مناسب است؛ ولی می توانید محصولی با عرض های 100 یا 120 برای افراد با قد بلندتر نیز سفارش دهید.

راهنمای خرید سرویس خواب با دیجی چوب

Queen سرویس خواب دونفره مدل کویین

طول 200، عرض  160 و ارتفاع 40 تا 50 سانتی متر برای این مدل تخت خواب در نظر گرفته شده است. این ابعاد یکی از پرمصرف ترین اندازه ها برای تولید سرویس خواب اسپرت به شمار می رود. برای هر فرد فضایی تا حدود 80 سانتی متر در نظر گرفته شده است. این مدل ها به دلیل استاندارد بودن ابعاد، متقاضیان و مشتریان زیادی دارد.

راهنمای خرید سرویس خواب با دیجی چوب

King تخت خواب دو نفره کینگ

طول 200، عرض 180 و ارتفاع 45 تا 50 سانتی متر، اندازه های استاندارد این طرح سرویس خواب هستند. عرض این طرح بیشتر از مدل کویین است؛ بنابراین برای اتاق هایی با فضای بزرگتر مناسب هستند. برای هر فرد فضایی تا حدود 90 سانتی متر در نظر گرفته می شود که برای کسانی که در خواب جابجایی زیاد دارند، مناسب است. البته در مدل سوپر کینگ، عرض تخت برابر 2 متر طراحی شده است که از بزرگترین نوع سرویس های خواب موجود به شمار می رود.

سرویس خواب دو طبقه

کمبود فضا در آپارتمان ها باعث شده که تمایل برای خرید سرویس خواب دو طبقه افزایش پیدا کند. استانداردترین ابعاد سرویس خواب دوطبقه، 190 سانتی متر طول، 100 سانتی متر عرض با ارتفاع 165 سانتی متر از کف زمین است. معمولاً طول و عرض تخت خواب در طبقه بالا کمی کمتر از طبقه پایین در نظر گرفته می شود. این مدل ها نیز در طرح های کویین و کینگ ساخته و طراحی می شوند که تفاوت آن ها در عرض آنها است. مدل کویین دارای عرض 152 و طول 203 سانتی متر است و مدل های کینگ، عرض 193 و طول 203 سانتی متر دارد.

در نهایت می توان گفت انواع سرویس خواب دو نفره و یک نفره در طرح های مختلف دارای طول دو متر هستند. تفاوت در عرض این تخت خواب ها است که باید بنا به مشخصات فیزیکی افراد خریداری شوند.

کلام آخر

اهمیت داشتن سرویس خواب استاندارد و متناسب با نیازهای فرد، یکی از ضروریات زندگی امروزی است. داشتن خواب راحت بستگی زیادی به تخت خوابی دارد که فرد از آن استفاده می کند. در انتخاب سرویس خواب عروس و ...، غیر از مسایلی مانند قیمت سرویس خواب، جنس و متریال مواد استفاده شده در ساخت آن، ابعاد سرویس خواب اهمیت زیادی دارد، زیرا کوچک و بزرگ بودن تخت و یا ارتفاع نامتعارف آن باعث می شود تا کیفیت خواب از دست رفته و نیاز باشد تا اقدام به تعویض این محصول کنید.

# تهیه شده توسط گروه توسعه و دکوراسیون دیجی چوب #